Volg al het
NIEUWS
van Marktkunde
In de huidige markt is het belangrijker dan ooit dat u zich differentieert van de concurrentie. Marktkunde zorgt ervoor dat u opvalt en onderscheidend bent zodat klanten voor uw bedrijf, product of dienst kiezen.
De nieuwe privacy wet als marketingkans

De nieuwe privacy wet als marketingkans

De Algemene verordening gegevensbescherming (de AVG, ook wel in het Engels GDPR genoemd) die per 25 mei 2018 van kracht wordt, biedt ook nieuwe marketingkansen. Marktkunde helpt u graag om deze te benutten.

Infographic: Wat is Augmented Reality? En wat kun je ermee?

Infographic: Wat is Augmented Reality? En wat kun je ermee?

Is Augmented Reality the next big thing? We lezen er steeds meer over. En hoewel Virtual Reality nog volop in ontwikkeling is — en de grootste wow-factor had — lijkt Augmented Reality de echte game-changer te worden. Weet jij wat Augmented Reality is en hoe deze...

Marktkunde schudt reclamemarkt op met Pay What You Want

Marktkunde schudt reclamemarkt op met Pay What You Want

Sinds vandaag werkt reclamebureau Marktkunde met een voor de reclamewereld gedurfd bedrijfsmodel op basis van ‘Pay What You Want’. Het bureau geeft daarmee gehoor aan de nieuwe werkelijkheid voor reclameland waarbij alles draait om creativiteit, effectiviteit en vertrouwen.

Besteed uw Marketing en Communicatie uit!

Besteed uw Marketing en Communicatie uit!

Al eens nagedacht om uw Marketing en Communicatie uit te besteden? Dan heeft u steeds een dynamisch en fris team van experts tot uw beschikking wanneer u die nodig heeft.

Gratis apps met reclame populairder dan betaalde

Gratis apps met reclame populairder dan betaalde

Uit een Amerikaans onderzoek van Harris Interactive in opdracht van reclamebureau MediaBrix blijkt dat 87% van de gebruikers van Facebook-apps de voorkeur geeft aan gratis ad-supported apps boven betaalde reclamevrije apps.

Social Media blaast nieuw leven in Branded Content

Social Media blaast nieuw leven in Branded Content

Branded content bestaat al sinds Procter & Gamble in 1930 een radio-soap ontwikkelde om meer onder de aandacht van consumenten te komen. Tegenwoordig lijkt het in geen enkel medium meer weg te denken.

Merken begrijpen consument niet

Merken begrijpen consument niet

Uit onderzoek van IBM en Econsultancy blijkt dat 4 van de 5 consumenten zeggen dat merken hen niet begrijpen.

Kerstkaart heeft positief effect op omzet

Kerstkaart heeft positief effect op omzet

Het versturen van kerstkaarten draagt in belangrijke mate bij aan de vergroting van de naamsbekendheid van zelfstandige ondernemers. Dat blijkt uit onderzoek van PostNL onder ZZP’ers, MKB’ers en Nederlandse consumenten.

NFC-tag innovatief alternatief voor QR-code

NFC-tag innovatief alternatief voor QR-code

Eerder schreven we dat het gebruik van QR-codes steeds verder toeneemt door het veelvuldig gebruik ervan in allerlei communicatie-uitingen. Maar consumenten lijken de QR-code nog steeds niet volledig te omarmen. Veel gebruikers hebben een QR-code gescand om uit te...

Gebruik van QR-codes groeit verder

Gebruik van QR-codes groeit verder

Uit een representatief onderzoek van researchbureau Flycatcher blijkt dat inmiddels 67% van de Nederlandse bevolking weet hoe een Quick Response (QR) code werkt. De code bestaande uit vierkante blokjes vormt een snelle link tussen offline en online informatie. Wanneer...

Facebook Graph Search

Facebook Graph Search

Graph Search is de nieuwste functie van Facebook en wordt mogelijk een revolutie in social search. Met Facebook Graph Search wordt het mogelijk om specifieke zoekopdrachten uit te voeren binnen de enorme hoeveelheid aan data die Facebook beheert. Je kunt gericht...