Lees actualiteiten en trends in het

BLOG

van Marktkunde

De nieuwe privacy wet als marketingkans

De nieuwe privacy wet als marketingkans

De Algemene verordening gegevensbescherming (de AVG, ook wel in het Engels GDPR genoemd) die per 25 mei 2018 van kracht wordt, biedt ook nieuwe marketingkansen. Marktkunde helpt u graag om deze te benutten.

Infographic: Wat is Augmented Reality? En wat kun je ermee?

Infographic: Wat is Augmented Reality? En wat kun je ermee?

Is Augmented Reality the next big thing? We lezen er steeds meer over. En hoewel Virtual Reality nog volop in ontwikkeling is — en de grootste wow-factor had — lijkt Augmented Reality de echte game-changer te worden. Weet jij wat Augmented Reality is en hoe deze...

Besteed uw Marketing en Communicatie uit!

Besteed uw Marketing en Communicatie uit!

Al eens nagedacht om uw Marketing en Communicatie uit te besteden? Dan heeft u steeds een dynamisch en fris team van experts tot uw beschikking wanneer u die nodig heeft.

Gratis apps met reclame populairder dan betaalde

Gratis apps met reclame populairder dan betaalde

Uit een Amerikaans onderzoek van Harris Interactive in opdracht van reclamebureau MediaBrix blijkt dat 87% van de gebruikers van Facebook-apps de voorkeur geeft aan gratis ad-supported apps boven betaalde reclamevrije apps.

Social Media blaast nieuw leven in Branded Content

Social Media blaast nieuw leven in Branded Content

Branded content bestaat al sinds Procter & Gamble in 1930 een radio-soap ontwikkelde om meer onder de aandacht van consumenten te komen. Tegenwoordig lijkt het in geen enkel medium meer weg te denken.

Merken begrijpen consument niet

Merken begrijpen consument niet

Uit onderzoek van IBM en Econsultancy blijkt dat 4 van de 5 consumenten zeggen dat merken hen niet begrijpen.

Kerstkaart heeft positief effect op omzet

Kerstkaart heeft positief effect op omzet

Het versturen van kerstkaarten draagt in belangrijke mate bij aan de vergroting van de naamsbekendheid van zelfstandige ondernemers. Dat blijkt uit onderzoek van PostNL onder ZZP’ers, MKB’ers en Nederlandse consumenten.

NFC-tag innovatief alternatief voor QR-code

NFC-tag innovatief alternatief voor QR-code

Eerder schreven we dat het gebruik van QR-codes steeds verder toeneemt door het veelvuldig gebruik ervan in allerlei communicatie-uitingen. Maar consumenten lijken de QR-code nog steeds niet volledig te omarmen. Veel gebruikers hebben een QR-code gescand om uit te...