De Algemene verordening gegevensbescherming (de AVG, ook wel in het Engels GDPR genoemd) die per 25 mei 2018 van kracht wordt, omvat voor burgers sterkere en uitgebreidere privacy rechten. Het voldoen aan en inspelen op deze nieuwe rechten geeft organisaties, naast de nodige verplichtingen, ook nieuwe marketingkansen. Marktkunde helpt u graag om deze te benutten.
Van schieten met hagel naar gerichte marketingactiviteiten
Organisaties moeten binnen de nieuwe wet toestemming hebben om data van privépersonen te mogen gebruiken voor marketingdoeleinden. Een simpele cookiestatement of opt-out mogelijkheid op de website is niet meer voldoende. Ongelimiteerd nieuwsbrieven of aanbiedingen naar bezoekers van uw website sturen die een keer de gegevens hebben achtergelaten voor bijvoorbeeld het opvragen van informatie is straks niet meer toegestaan.
Maar heeft u wel eens gemeten of deze activiteiten wel tot de gewenste resultaten hebben geleid? Werden dergelijke activiteiten wellicht al niet als ongewenst of zelfs spam ervaren?
De nieuwe wet vergt dat organisaties transparanter zijn over het gebruik van persoonsgegevens en deze alleen gebruiken voor het doel waarvoor de betrokkene toestemming heeft gegeven. Dat betekent dat marketingactiviteiten specifieker en aangepast moeten worden op de behoeften van de doelgroep. Niet meer onnodig met hagel schieten in de hoop dat er wat geraakt wordt maar afstemmen op de interesses en voorkeuren van de gebruiker. Door het gericht aanbieden van content die de ontvanger ook daadwerkelijk interesseert en wil ontvangen, ontstaat er een veel groter klantvertrouwen en uiteindelijk een duurzamere klantrelatie.
Persoonlijk en uniek zijn toverwoorden voor u als bedrijf om het verschil te gaan maken.
Ga daarom juist vooral nu in contact met uw relaties en laat zien dat u de privacy én de interesses van uw relaties serieus neemt en hen graag ook na 25 mei 2018 van de door hen gewenste informatie wilt blijven voorzien.
Privacy en klantvertrouwen gaan hand in hand
Verken naast de traditionele marketingactiviteiten ook eens nieuwe manieren van communiceren met uw relaties. Maak een interactive advertentie op social media, plaats video’s op uw website en zorg dat uw doelgroep u weet te vinden.
Wij zien enorm veel nieuwe kansen voor bedrijven en instellingen onder de nieuwe privacy wet en helpen u graag op de goede weg.
Tips:
Is uw website conform de nieuwe AVG-wet? Denk daarbij aan een privacy verklaring, verwerking van invulformulieren, etc.
Heeft u inzicht op de cookies & tracking door adverteerders op uw website?
Heeft u toestemming van uw bestaande relaties om hun persoonsgegevens ook na 25 mei 2018 te mogen gebruiken voor marketingacties?
Marktkunde helpt u graag met het uitwerken van uw marketingactiviteiten onder de nieuwe privacy wetgeving.
Neem vrijblijvend contact met ons op: info@marktkunde.nl